İtalya-Milano

    Eveet uzun bir aradan sonra başka bir gezi yazımla beraberiz.(Baştan uyarayım uzun bir yazı sizleri bekliyor!) Bu yazımda İtalya turumdan bahsedeceğim. Gezim totalde 8 gün sürdü 6 gün İtalya'da 2 gün Fransa-Paris'de bulundum.

    İtalyaya uçak biletini Rynairden 29 euro gibi cüzi bir fiyata almıştım. (Wizzair ve Raynair erasmus öğrencisinin en iyi dostudur) Tabi Litvanya soğuk yanılmıyorsam sabah erken saaatlerden çıkmıştık hava -5 civarıydı Vilniusta 12.30 gibi Milanoda olduk hava 20 derece civarı olunca memlekete dönmüş gibi oldum.
    Bütçe sınırlı olduğu için ülke gezmek gerçekten zor. Minimum parayla maksimum nasıl seyahat edilir sorusununda cevabını alacaksınız yazılarımda.

    Milanoda B&B Music adlı bir hostelde 20 euroya kaldık. Gerçekten de o paraya bulabileceğiniz en iyi hostel. Eşyaları buraya atıp Milanoda geziye başladık. Genel olarak kendim gezdiğim,memnun kaldığım, olur giderseniz kesinlikle uğrayın dediğim yerleri yazacağım.
   Milano'nun altyapısı on numara hiç otobüs, taksi debelenmeye gerek yok bin metroya nereye gitmek istiyorsan git cillop gibi. Çok ucuza tek binişlik günlük veya kaç binişlik istiyorsanız bilet alabilirsiniz. (Bilet almayıp kaçak binilebiliyormuş, yani ben bilmiyorum binen arkadaşlarımız olmuş yani...)
Duomo: Yapımına 1386 yılında başlanan dünyanın en etkileyici gotik katedrallerinden biri. İçerisinde fotoğraf çekmek isterseniz 2 € gibi bir para istiyorlar.(Ben vermedim, foto çektim mi? Evet!) 7 euro vererek merdivenlerden, 12 euro vererek assansörle üstüne çıkılabiliyor.
(Ben naptım o parayla? McDonald's da Hamburger gömdüm)
Galleria Vittorio Emanuele: Duomo’nun hemen yanında bulunan dünyanın ilk alışveriş merkezi. Günümüzdekilerden çok daha farklı tabii ki, çiçek pasajına benzer bir yapısı var. Mozaik zemini ve cam çatısıyla güzel bir mimariye ve tarihi bir öneme sahip.  Louis Vuitton ve Prada gibi butiklerin yanında, AVM’lerin olmazsa olmazı McDonald’s da kendine yer bulmuş.




Sıradaki durak Venedik bir sonraki yazımda görüşmek üzere...
















0 yorum:

Yorum Gönder