Roma'da Hırsızlık


    Roma'da kalacağımız bir geceyi dışarıda gecelemek istedim ve tren garında uyumaya karar verdim. Tabi fantezi olsun diye yapmadım, maddiyatı düşünerek böyle bir karar aldım. Malum Roma ve barınma için rezervasyonumuz yoktu. Zaten trenden indiğimizde neredeyse akşam olmuştu birde yolculuğun verdiği yorgunluk, hostele verilecek 20-30 Eruro'nun cepte kalma ihtimali tren garından yatma fikrini daha da güçlendirdi.  Benle birlikte üç arkadaş daha kaldı tren garında. Daha önce Roma'da dikkatli olun hırsızlık bakımından gibi şeyler duymuş ve okumuştum. Tren garında yatma kararını aldığımda bunu da göze aldım.
   Gasptan korunma şeklim:
   İpli cüzdanlar var hocam biliyorsundur hah onun ipini pantolonun kemer bölümüne bağladım ve arka cebime soktum. Pantolonun üzerine eşofman çektim ve üzerine oturarak uyuma pozisyonu aldım. Çantamda kıyafet ve hediyelik birkaç bir şey vardı ama onu da güvence altına alma adına sırtımla duvar arasında yastık vazifesi üstlendi. Hırsız beni soyması için beni kaldırıp eşofmanı falan çıkarıp çantamı alması gerekiyordu zaten öyle hırsız varsa hak ediyordur her kuruşunu hırsızlığın abicim.
     Neyse bu güvenceyi alıp gece dörde kadar gar dışında 4'den 6ya da gar içinde uyudum. Sabah olduğunda bir kız arkadaşın çantası çalınmış. Baya çanta yani cüzdan falan değil komple ÇANTA??!!?? İçinde her şey vardı tabi; kredi kartları, pasaport, para... Sabah sabah tren garında koştur koştur polis aradık falan adam saat 8 olmasını beklememizi istedi. Biz telaşlı morali, bozuk bir şekilde 8 olamasını bekledik polis lojmanın kapısında. Arkadaşı işleme aldılar sonradan edindiğim bilgiye göre rapor falan tutmuşlar bulursak biz sizi ararız gibilerinden. Polyannacılık gibi gelebilir ama çantanın Roma'da çalınması büyük lütuf çünkü diğer illerde çalınsa pasaport çıkartmak için Roma'ya gelmemiz gerekecek, belki işler daha karmaşıklaşacaktı. Saat 9 gibi tüm arkadaşlar toplanıp Türk konsolosluğuna gittik pasaport için. Eşyaları çalınan arkadaş ve bir arkadaş daha içeri girdi biz dışarıda bekledik. Arkadaşın anlattıklarına göre konsolosluk çalışanları, direk arkadaşlar içeri girdikleri gibi pasaportunuz mu çalındı gençler demiş. Yani sıradanlaşmış bu tarz olaylar galiba. Hemen o gün pembe renkte bir pasaport çıkardılar ve arkadaşa verdiler. Para işini de bankadan aktarma yaparak hallettik. Ve bir maceranın daha mutlu mesut sonuna gelmiştik. Bir yıl olmuş ben bunları yazarken hey gidi daha dün gibi halbuki.

Bir daha ki yazımda görüşmek üzere ;)

0 yorum:

Yorum Gönder