Bavula Ne Koyayım?

Bavula Ne Koyayım?
E onu da bana soruyorsunuz gerçekten ayıp! Ama neyse size yine bi ağbeylik yapıp yardımcı olmaya çalışacağım. Seni köftehor seniii ;)


Gitmeden önce saçları kısa kestirin daha ilk haftadan burada berbere para vermeyin, birde berberin İngilizce bilmeme ihtimali var, valla bir bakarsın kafayı futbol topuna çeviriverir.

Thy uçak biletinde benim biletimde olduğu gibi 20 kg bavul hakkı yazıyor olabilir ama 30 kg öncelikle onu açıklığa kavuşturalım. Ben laptop çantam, sırt çantam ve bavulumla bindim uçağa sıkıntı çıkmadı .

İzmir-İstanbul-Riga istikametini kullandım. İzmir'de check in yapan kişiye bavulumu Riga'da almak istiyorum dedim.Sizde öyle yapın, amale gibi bavulla gezmeyin İstanbul havaalanında.

Bu arada Pasaport kuyruğuna girmeden 15 tl lik seyahat pulu almayı unutmayın.


Gelelim bavula neler koyacağımıza

Öncelikle giyim kozmetik ne varsa Türkiyeden alın Litvanya pahalı her konuda.Efendim botu ve montu Litvanyadan alayım ağırlık yapmasın derseniz burada dandik bir montu uçuk bir fiyattan alır yediğiniz kazıkla kalırsınız. Bence Türkiyede daha fazla çeşit ve daha kaliteli mallar var.


Bavulun koyacaklardan bahsetmeden şunu da söyleyeyim :bavul tekerlekli olsun mazallah okula varasıya fıtık olursun.

Laptop'u bavula koymayın. (Litvanyada laptopu toz olarak avcunuzda toplama ihtimaliniz var.Bavulunuzun uçak personeli tarafından futbol topu olarak kullanılabilir.)

-Bavulda eşyaların yerini ufaltmak için vakumlu torba alınabilir.
-Salça alınabilir. Özellikle yemeğin salçalısı diyen arkadaşlar burada sıkıntı çekebilir.
-Termal içlik. (Artisliğe, ben öyle şeyler giymem demeye gerek yok Aralık ayı geldi mi dötün donar valla )
-Hazır makarna alın 4-5 paket alın.İçinde sosu falan da oluyor 5 dk da hazırlar yersiniz.(İlk 1-2 gün markete gidemeye bilirsiniz, hayat kurtarır)
-Sevdiğiniz baharatlardan alınabilir mesela ben geçen pul biber bulamadım :)
-Ufak ıslak mendil. (Evet Avrupa'da taharet musluğu yok ve emin ol sade tuvalet kağıdı kurtarmaz mevzuyu)
-Çarşaf, yastık kılıfı alın.
-Terlik (Yurtta halı yok ayakkabıyı gir çıkar yaparsın sürekli)
-İyi bir mont ve altı kalın bir bot.(İyi bir çorapla bu kombinasyonu tamamlarsan değil soğuk ölüm geçirmez olursun)
-Cüzdanda fazladan vesikalık olsun lazım falan olur.
-Seyahat sağlık sigortanız yanınızda olsun.
-Her giyiminizden 4-5 adet olsun ilk hafta çamaşırlarınızı yıkayamayabilirsiniz.
-Ülkemizi tanıtmak için vesikalık alınabilir. Fakat öyle Yozgatın Topaç köyü falan olmasın mümkünse İstanbul, Antalya, İzmir gibi illerin tarihi ve turistik yerleri olsun.
-Birkaç grip ile ilgili ilaç alın hele bünyenin zayıfsa burada sıkıntı çekebilirsiniz.
-Mentöre veya arkadaşa küçük bir bileklik, incik boncuk alınabilir.Emin olun çok mutlu eder.
-Yine yabancı arkadaşlara hatıra babında 25 krş, 50krş ,1 tl gibi herdiyeler verile bilir. Hee ben çok bonkörüm çıkarır 50 lik kağıdı yapıştırırım diyorsan o başka...
-Bavulunuzu tıka basa doldurmayın derim dönüşte daha ağır olabilir. Hediye bekleyen akraba ve arkadaşlardan dolayı.

                                                                                               Hadi Hayırlı Yolculuklar...




0 yorum:

Yorum Gönder